Meer rendement uit marketing en salescampagnes door profileren

Posted by admin | Marketing | Sunday 11 March 2012 5:57 pm

Meer rendement uit marketing* en salescampagnes door profileren

Nieuwsbericht

Bekijk de film om te zien hoe belangrijk het is om uw klanten een gezicht te geven. Met een profielanalyse kunt u uw klant op maat bedienen.

Campagnes zijn niet altijd effectief: klanten worden verkeerd aangesproken of krijgen aanbiedingen die voor hen niet relevant zijn. Zonde van de dure marketingeuro’s die je maar n keer uit kunt geven. De oplossing om wel gericht met je klant te communiceren en dus met lagere kosten een beter resultaat te halen is simpel: profileren. Met profileren krijg je inzicht in de socio-demografische, psychografische, interesse- en lifestylekenmerken van je klanten en geef je de klant letterlijk een gezicht. Het gevolg is dat je precies weet waar je klant warm voor loopt en hoe je hem het beste kunt bereiken. Dus wat begint met meer inzicht in de klant helpt je met het vinden, binden, ontwikkelen en terugwinnen van klanten.

Wat kun je concreet met profilering? Inzicht in wie je klanten zijn zodat je hen beter kunt servicen Klanten en prospects beter en effectiever bereiken
Meer halen uit je bestaande klanten
Nieuwe klanten vinden op basis van je huidige klantprofielen

Bekijk voor meer informatie over wat je met een scherpe profilering kunt bereiken de volgende video:

Cendris heeft met consumentengegevens van maar liefst 7,3 miljoen huishoudens de grootste en diepste database van Nederland. “We nemen onze pay off ‘Cendris kent iedereen’ heel letterlijk”, zo vertelt Michiel Staal, marketing manager Marketing Intelligence. “We weten heel veel over de huishoudens achter elke voordeur in Nederland. Veel klanten maken van onze informatie gebruik om de marketingdoelstellingen op te baseren.”

Zo heeft War Child zijn Active Friends en Opzeggers geprofileerd. Dit heeft de verschillende groepen een gezicht gegeven. De toegevoegde waarde voor War Child zit met name in het lokaliseren en kwantificeren van doelgroeppotentieel en het vinden en werven van look-a-likes van de Active Friends. Bovendien is profilering een instrument om met communicatie donateurs te raken met de juiste boodschap en tone of voice via het juiste kanaal.

Meer weten?
Meer informatie over profileren? Neem dan contact op met marketing manager Michiel Staal[link naar e-mail] via 06 53 29 93 86.

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • eKudos
  • email
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MSN Reporter
  • MySpace
  • NuJIJ
  • Ping.fm
  • Reddit
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Twitter
  • Add to favorites
  • Hyves

No Comments »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment

VoucherMag Wordpress Theme
ө` 󥹥` 󥹥` ө` ۥ 󥹥` ꥫ 󥹥` ޥ monster cable إåɥۥ 󥹥` `å ө`ĥ󥹥` 󥹥` 磻쥹 󥹥`ө` 󥹥` `֥