Meer rendement uit marketing en salescampagnes door profileren

Posted by admin | Marketing | Sunday 11 March 2012 5:57 pm

Meer rendement uit marketing* en salescampagnes door profileren

Nieuwsbericht

Bekijk de film om te zien hoe belangrijk het is om uw klanten een gezicht te geven. Met een profielanalyse kunt u uw klant op maat bedienen.

Campagnes zijn niet altijd effectief: klanten worden verkeerd aangesproken of krijgen aanbiedingen die voor hen niet relevant zijn. Zonde van de dure marketingeuro’s die je maar n keer uit kunt geven. De oplossing om wel gericht met je klant te communiceren en dus met lagere kosten een beter resultaat te halen is simpel: profileren. Met profileren krijg je inzicht in de socio-demografische, psychografische, interesse- en lifestylekenmerken van je klanten en geef je de klant letterlijk een gezicht. Het gevolg is dat je precies weet waar je klant warm voor loopt en hoe je hem het beste kunt bereiken. Dus wat begint met meer inzicht in de klant helpt je met het vinden, binden, ontwikkelen en terugwinnen van klanten.

Wat kun je concreet met profilering? Inzicht in wie je klanten zijn zodat je hen beter kunt servicen Klanten en prospects beter en effectiever bereiken
Meer halen uit je bestaande klanten
Nieuwe klanten vinden op basis van je huidige klantprofielen

Bekijk voor meer informatie over wat je met een scherpe profilering kunt bereiken de volgende video:

Cendris heeft met consumentengegevens van maar liefst 7,3 miljoen huishoudens de grootste en diepste database van Nederland. “We nemen onze pay off ‘Cendris kent iedereen’ heel letterlijk”, zo vertelt Michiel Staal, marketing manager Marketing Intelligence. “We weten heel veel over de huishoudens achter elke voordeur in Nederland. Veel klanten maken van onze informatie gebruik om de marketingdoelstellingen op te baseren.”

Zo heeft War Child zijn Active Friends en Opzeggers geprofileerd. Dit heeft de verschillende groepen een gezicht gegeven. De toegevoegde waarde voor War Child zit met name in het lokaliseren en kwantificeren van doelgroeppotentieel en het vinden en werven van look-a-likes van de Active Friends. Bovendien is profilering een instrument om met communicatie donateurs te raken met de juiste boodschap en tone of voice via het juiste kanaal.

Meer weten?
Meer informatie over profileren? Neem dan contact op met marketing manager Michiel Staal[link naar e-mail] via 06 53 29 93 86.

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • eKudos
  • email
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MSN Reporter
  • MySpace
  • NuJIJ
  • Ping.fm
  • Reddit
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Twitter
  • Add to favorites
  • Hyves

Webwinkels toegang tot miljoenenpubliek Marktplaats

Posted by admin | Business | Friday 9 March 2012 7:25 am

Webwinkels kunnen voortaan automatisch hun volledige assortiment aanbieden aan de 6.5 miljoen unieke maandelijkse gebruikers van Marktplaats. De handels- en winkelsite heeft hiertoe een integratie gebouwd waardoor aanbieders van webwinkelsoftware hun productaanbod geautomatiseerd kunnen doorplaatsen op Marktplaats. De integratie is tot stand gekomen in samenwerking met BiedMeer.nl, partner tijdens de pilotperiode die voorafging aan deze introductie. Met de nieuwe feed kunnen producten eenvoudig worden doorgeplaatst als Admarkt Topadvertentie en worden productaanpassingen en prijswijzigingen dagelijks geactualiseerd. Webwinkeliers kunnen hiermee vanuit hun eigen webwinkelomgeving een extra verkoopkanaal beheren.

Makkelijk voor de webwinkelier die maar een keer zijn of haar aanbod hoeft te managen en zich volledig kan richten op de verkoop, en prettig voor de reeds 40 procent Marktplaats-gebruikers die al zoekt naar nieuwe producten en nu een nog completer en geactualiseerd aanbod heeft?, aldus Annemarie Buitelaar, vanuit Marktplaats verantwoordelijk voor Admarkt, de Cost per Click-advertentievorm voor zakelijke verkopers. Buitelaar: ?Het ontsluiten van het volledige en actuele aanbod van zoveel mogelijk webwinkels past bij de ambitie van Marktplaats om het hart van handelen èn winkelen te zijn. Met deze koppeling kunnen de gebruikers van Marktplaats heel simpel vergelijken en kiezen uit het breedst mogelijke aanbod aan producten, nieuw en gebruikt.?

De introductie van de nieuwe koppeling volgt op een testperiode met BiedMeer.nl en 24 bij BiedMeer.nl aangesloten webwinkels. Met de ingebruikname van de nieuwe koppeling hebben nu alle 13.000 webshops die klant zijn bij BiedMeer.nl direct en volautomatisch toegang tot Marktplaats en haar miljoenen potentiele kopers. Marktplaats is van plan om de komende maanden ook andere partijen die webwinkelsoftware en externe koppelingen aanbieden, toegang te geven tot de nieuwe feed-koppeling.

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • eKudos
  • email
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MSN Reporter
  • MySpace
  • NuJIJ
  • Ping.fm
  • Reddit
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Twitter
  • Add to favorites
  • Hyves

Online klantinteractie grote groeimarkt

Posted by admin | Business,Internet | Thursday 8 March 2012 7:32 am

SNT en Favela Fabric starten joint venture: Favela Fabric Services Consumenten willen steeds meer online interactie met bedrijven via o.a. social media. Het belang van die interactie met klanten en relaties is voor steeds meer bedrijven groeiende. Op 2 maart hebben Favela Fabric en SNT de krachten gebundeld in een joint venture. Het nieuwe Favela Fabric Services richt zich op bedrijven die online klantdialogen professioneel willen organiseren.

“Sociale netwerken worden vaak alleen voor service en reputatiemanagement ingezet. Daardoor blijft veel potentieel onbenut. De afdelingen sales, marketing en marktonderzoek ontdekken gelukkig nu ook langzaam de waarde van een online dialoog met klanten en prospects. Vaak missen zij echter de tijd, expertise en focus om professioneel en resultaatgericht aan de slag te gaan. Wij kunnen hen ondersteunen met communitymanagers, een productieteam, operationeel management en zes jaar ervaring.”, zegt Sander Dullaart, één van de oprichters van Favela Fabric en directeur van Favela Fabric Services. “De combinatie met SNT geeft ons uitgebreide operationele expertise en slagkracht van een zeer ervaren partner.”

“Wij zijn erg trots op deze samenwerking met Favela Fabric, een partij die een duidelijke voortrekkersol vervult in Social Business.”, aldus Gert Jan Morsink, CEO van SNT. “Wij geloven dat klantcontacten meer en meer in het digitale domein gaan plaatsvinden. Dit is dan ook een belangrijke stap in de doorontwikkeling van proposities met toegevoegde waarde voor onze huidige en toekomstige klanten. Begin dit jaar kondigde SNT een ambitieus groeiplan aan en dit is een eerste stap in de invulling hiervan”.

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • eKudos
  • email
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MSN Reporter
  • MySpace
  • NuJIJ
  • Ping.fm
  • Reddit
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Twitter
  • Add to favorites
  • Hyves

Aantal jonge ondernemers stijgt explosief

Posted by admin | Ondernemen | Wednesday 7 March 2012 7:38 am

Het aantal startende ondernemers van 20 tot en met 29 jaar is de afgelopen vijf jaar verviervoudigd. In 2007 meldden zich circa 750 jonge starters aan de balie van de Kamer van Koophandel Brabant. In 2008 waren dat er al bijna 1100, oplopend tot ruim 1500 in 2009, bijna 2.250 in 2010 en ruim 3.000 in 2011.

Ook het aandeel jonge starters ten opzichte van het totaal aantal starters is hoog. In 2007 was het aantal startende ondernemers tussen de 20 en 29 jaar nog 12 procent van het totaal aantal starters. In 2011 steeg het aandeel jonge starters naar maar liefst 26 procent van het totaal aantal van bijna 12.000 startende ondernemers. Ook het aantal ondernemers van 60 tot en met 69 jaar is de afgelopen jaren (2007-2011) relatief fors gegroeid (+ 52 procent). Het aandeel van deze groep in de totale populatie starters is echter bijna gelijk gebleven.

Dat Brabant steeds meer jonge ondernemers telt, is in lijn met de landelijke ontwikkelingen. De arbeidsmarkt flexibiliseert. Steeds meer banen verzelfstandigen, zoals in de zorg en de bouw. Jongeren die kiezen voor een eigen bedrijf noemen vaak vrijheid en verantwoordelijkheid als motief. Zij zijn vaak al in hun tienerjaren begonnen met het experimenteren met kleine ondernemingen, zoals het handelen op Marktplaats, het starten van een website design bedrijf of het organiseren van feesten.

De Kamer van Koophandel stimuleert ondernemerschap onder jongeren. Dit onder meer door het uitgeven van een blad voor jongeren die geïnteresseerd zijn in ondernemerschap: Bizzi. Verder geeft de KvK gastlessen op scholen. Ook het aantal gastlessen is in de loop der jaren gestegen.

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • eKudos
  • email
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MSN Reporter
  • MySpace
  • NuJIJ
  • Ping.fm
  • Reddit
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Twitter
  • Add to favorites
  • Hyves

Samenwerken: kwestie van passie of zakelijke overeenkomst?

Posted by admin | Ondernemen,Overig | Tuesday 6 March 2012 6:48 pm

Waarom werken mensen samen en hoe zorg je ervoor dat het leuk blijft?

Die vragen stonden centraal tijdens de eerste editie van Now what??!, een programma van FNV KIEM en Pakhuis de Zwijger dat de zakelijke kant van creatief ondernemerschap onder de aandacht brengt. Samenwerken bleek voor de meeste sprekers heel vanzelfsprekend, tot het mis ging?

Want wat doe je als je twee meiden ontmoet die ?helemaal leuk’ zijn, waar het meteen mee klikt en die jou op creatief en zakelijk vlak ook nog eens perfect aanvullen? Maaike van Tienhoven hoefde er niet lang over na te denken toen deze kans in 2010 op haar pad kwam. Samen iets opzetten natuurlijk! De drie gingen voortvarend van start, namen al opdrachten aan voor de VOF goed en wel was opgericht en investeerden ook direct een behoorlijk bedrag. Nee, er stond niets op papier. “Ik wilde het vooral gezellig houden”, legt Van Tienhoven uit. Toen een klant weigerde te betalen ging het mis. Van Tienhoven kreeg de zwartepiet toegespeeld en moest volgens de andere twee betalen. In plaats daarvan zocht zij hulp bij FNV KIEM.

Danscollectief
Pech of eigen schuld? Volgens Kevin Polak van de 2move dance company draait het in samenwerken om passie. Wat nou papierwerk als je ook gewoon je hart kan volgen. Hij startte samen een collega een danscollectief toen ze ?te oud’ werden voor de reguliere dansproducties. Doel: samenwerken met passie (lees gesloten beurzen). Jonge choreografen maakten samen met de mannen dansproducties in ruil voor naamsbekendheid bij een breed publiek. Iedereen werkt mee met gesloten beurzen, ook de theaters en technici. Als er kaartjes worden verkocht zijn de opbrengsten voor de dansers. Iets wat al jaren werkt, zonder dat er één afspraak op papier staat.

E-mailbevestiging
Een manier van werken die Saskia Wijne van artyougo niet snel zal kopiëren. Zij verkoopt kunst volgens het concept van tupperwareparty’s en werkt daarmee samen met kunstenaars. “Ik zet afspraken eigenlijk altijd meteen op papier. Dat hoeven geen uitgebreide contracten te zijn, maar bijvoorbeeld een e-mail waarop de andere partij bevestigd dat we dat hebben afgesproken.”

En dat is hoe advocaat Steve van Haarlem die namens FNV KIEM plaatsnam in het expertpanel het ook het liefst ziet. “Tip 1: ga nooit een VOF aan. Als het fout gaat is het als een huwelijk in gemeenschap van goederen. Tip 2: leg zaken die je belangrijk vindt van te voren op papier vast.”

Samenwerken
Organisatieadviseur en wetenschapper op het terrein van creatief ondernemerschap Arjan van den Born ziet samenwerkingsverbanden, wanneer beide partijen hun ego kunnen intrekken, wel als de toekomst voor creatief ondernemers. Geen fijne boodschap voor animator Evert de Beijer maakt zijn animatiefilms het liefst helemaal alleen maar moet wel samenwerken met een producent. En dat is niet altijd makkelijk als de producent niet dezelfde waarde hecht aan details in een film die voor Evert zo belangrijk zijn. Samenwerken: als beide partijen dezelfde passie delen helpt het, maar het is en blijft een zakelijke overeenkomst. En die staat bij voorkeur op papier vast.

De volgende Now what??! vindt op maandag 2 april van 20.00 tot 22.00 uur plaats in Pakhuis de Zwijger en gaat over Intellectueel Eigendomsrecht. Hoe bescherm en exploiteer je jouw creatieve werk?

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • eKudos
  • email
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MSN Reporter
  • MySpace
  • NuJIJ
  • Ping.fm
  • Reddit
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Twitter
  • Add to favorites
  • Hyves

Data hoeft niet verloren te gaan tijdens reparatie computer

Posted by admin | Internet | Sunday 4 March 2012 7:08 am

Dataverlies tijdens de reparatie van computers is onnodig en kan voorkomen worden. ICT-ondernemers halen zich onnodig de woede van de consument op de hals wanneer er data verloren gaat. Dat vindt Stellar Data Recovery.

ICT Waarborg, de belangenbehartiger voor de ICT-branche in Nederland, meldt in haar laatste nieuwsbrief dat diverse ICT-ondernemers die tijdens een reparatie data hadden verloren daarvoor vervolgens door boze klanten verantwoordelijk werden gehouden. Los van wie er juridisch gelijk heeft kan een discussie volgens Stellar Data Recovery makkelijk worden voorkomen.

‘Data hoeft niet verloren te gaan tijdens de reparatie van een computer of een opslagsysteem. Het kan voorkomen, of hersteld, worden’, zegt Kees Jan Meerman, Chief Operations Officer bij het datarecoverybedrijf. ‘Wanneer de consument zelf geen back-up heeft gemaakt terwijl het wel mogelijk is, dan kan de ICT-ondernemer dit zelf alsnog doen. Hiervoor is speciale software ontwikkeld zoals het programma Insta Back Up.’

Mocht het volgens Meerman toch gebeuren dat er data verloren gaat, dan kan het in 98% van de gevallen hersteld worden. ‘Zeker wanneer de data verloren gegaan is door ‘slechts’ het formatteren van de computer, maar ook in veel andere gevallen. De ICT-ondernemer kan dit vaak nog zelf doen ook met behulp van de door de research & development afdeling van Stellar ontwikkelde datarecoverysoftware.’

Reddingsadvies
Voor de reparaties waar het doel is om data op een computer alsnog te redden of om deze bijvoorbeeld te herstellen wordt aangeraden geen enkel risico te nemen en de helpdesk van Stella Data Recovery te bellen. Meerman: ‘Wij ondersteunen IT-bedrijven met advies over wat de meest geschikte recovery- of herstelsoftware is voor die situatie. In zware gevallen kan het opslagsysteem behandeld worden in ons laboratorium in Utrecht. Hiervoor gaat Stellar dikwijls partnerships aan met IT-bedrijven. De data wordt snel en op een veilige manier gered. De discussie over dataverlies is vermeden. En de consument is niet boos, maar het IT-bedrijf juist dankbaar voor al zijn diensten.’

Verzekeringswerk
Als een IT-bedrijf aansprakelijk wordt gesteld door de klant en dataverlies valt onder de dekking van de aansprakelijkheidsverzekering dan zal de verzekeraar in de regel de zaak in eigen hand willen nemen. Niet zelden wordt Stellar gevraagd de data alsnog terug te halen. De kosten van de datarecoveryoperatie kunnen dan onder de verzekering komen te vallen.

CeBIT
Het partnerprogramma van Stellar Data Recovery wordt voor het eerst sinds het bestaan van het internationaal opererende bedrijf ook opengesteld voor IT-professionals in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Dat gebeurt tijdens de internationale IT-beurs CeBit op 6 maart 2012.

Over Stellar Data Recovery
Stellar Data Recovery is een gespecialiseerd IT-bedrijf dat wereldwijd hoogwaardige dataherstelsoftware- en diensten levert. Met meer dan honderd dataspecialisten, laboratoria in Nederland, de Verenigde Staten en Azië en de meest uitgebreide reeks van zelf ontwikkelde datarecoverysoftware is Stellar internationaal toonaangevend op het gebied van datarecovery.

De helpdesk van Stellar is te bereiken via 030 7600 700, via de chatfunctie op www.stellar.nl en
per e-mail: info@stellar.nl.

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • eKudos
  • email
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MSN Reporter
  • MySpace
  • NuJIJ
  • Ping.fm
  • Reddit
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Twitter
  • Add to favorites
  • Hyves

Vijf principes om van Enterprise Mobility een succes te maken

Posted by admin | Business,Geld verdienen | Saturday 3 March 2012 7:47 am

Vijf principes die u helpen om van Enterprise Mobility een succes te maken

Mobiele technologie gaat voor een ommekeer zorgen binnen het bedrijfsleven. Ook binnen uw organisatie. Overweegt u de inzet van mobiele oplossingen? Verdiep u dan eerst in de vijf principes van de Yankee Group waarmee van Enterprise Mobility een succes kunt maken. (En bezoek het SAP Mobility Forum op 22 maart in s-Hertogenbosch.)

Door Gertjan Harberink
Enterprise Mobility is enorm in opkomst. Uit een onderzoek dat de Yankee Group vorig jaar uitvoerde, blijkt onder meer dat 35 procent van de ondervraagden zakelijk al een smartphone heeft, 53 procent over een laptop beschikt en 7 procent zakelijk met een tablet werkt. Dat onderzoek is een half jaar oud. De kans is groot dat deze cijfers inmiddels alweer (omhoog) bijgesteld moeten worden.

Oorzaken van de mobiele revolutie
De Enterprise Mobility revolutie is in volle gang. Dat heeft verschillende oorzaken. In de eerste plaats is de techniek er eindelijk rijp voor. Een iPad is net tegenwoordig even snel en krachtig als de Cray Supercomputers die vroeger vrijwel alleen voor militaire en wetenschappelijke doeleinden gebruikt werden. Daarnaast heb je tegenwoordig vrijwel overal toegang tot snel internet. Daar komt nog eens bij dat veel werknemers privé misschien al tijden een tablet of een smartphone gebruiken en ze al helemaal gewend zijn aan apps, mobile app stores en het idee dat informatie altijd en overal binnen handbereik is. De stap naar zakelijk gebruik is dan nog maar heel klein.

Maar waarom zou je overstappen op het gebruik van mobiele oplossingen binnen je organisatie? Uit het onderzoek van de Yankee Group blijken dat een paar belangrijke redenen hoog scoren. De belangrijkste reden is het vermogen om beter te reageren op klanten. De tweede reden het verhogen van de productiviteit door mensen mobiele toegang te bieden tot bestaande applicaties en systemen. Een derde belangrijke reden is het verbeteren van de operationele efficiency door het veranderen en stroomlijnen van businessprocessen. Ook het verbeteren van het brand image en het boeien en vooral binden van personeel, speelt mee in de keuze voor mobility.

Vijf principes
De Yankee Group deed ook onderzoek naar de zaken waar organisaties rekening mee moeten houden bij het implementeren van mobiele oplossingen. Op basis van dat onderzoek formuleerde het onderzoeksbureau vijf principes waarmee bedrijven een succes kunnen maken van Enterprise Mobility.

1. Denk ?mobiel?
Uw bedrijf mobiel maken behelst meer dan het omzetten van uw desktop tools of uw papieren formulieren naar een mobiele omgeving. Begin met een frisse mindset en bedenk hoe mobiel echt waarde toe zou kunnen voegen.

2. Ben agnostisch
Uw mobiele strategie beslaat oplossingen die uit verschillende app libraries komen en naadloos samenwerken met met allerlei verschillende oplossingen, platforms en operating systems. Hou daar vanaf het begin rekening mee.

3. Focus op de gebruikersbeleving
Zorg dat de de user experience van de apps die u ontwikkelt net zo goed is als de apps die mensen privé gebruiken.

4. Neem veiligheid vanaf het begin serieus
Mobiel werken biedt grote voordelen, maar brengt ook risico?s met zich mee. Neem geen risico?s en zet veiligheid vanaf het allereerste begin hoog op de agenda.

5. Bedenk waar u met ?social? waarde toe kan voegen
Een sociaal netwerk binnen uw organisatie overbrugt systemen en verbindt mensen en afdelingen. Denk daarom goed na over de rol die social binnen uw mobiele strategie kan spelen.

Meer weten?
Wilt u meer weten over bovenstaande principes. En wilt u bovendien weten welke tien stappen u zou moeten nemen om uw bedrijfssystemen en -applicaties mobiel te maken Lees dan de whitepaper van de Yankee Group die in dit artikel aangehaald wordt. U kunt A Guide to Succesfully Deploying Enterprise Mobile Applications en enkele andere boeiende whitepapers over dit onderwerp kosteloos downloaden. Daarnaast bent u van harte welkom om op 22 maart het SAP Mobility Forum in s-Hertogenbosch te bezoeken.

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • eKudos
  • email
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MSN Reporter
  • MySpace
  • NuJIJ
  • Ping.fm
  • Reddit
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Twitter
  • Add to favorites
  • Hyves

Een accountant ziet alles

Posted by admin | Internet,Overig | Friday 2 March 2012 7:38 am

De website eenaccountantzietalles.nl is op 24 februari live gegaan. De site vormt het hart van de voorlichtingsactiviteiten van de NBA gericht op scholieren uit de bovenbouw van havo en vwo. Scholieren vinden op deze site informatie over hoe je accountant wordt, wat een accountant doet en over activiteiten als bijvoorbeeld het Accountancy Event van 14 april a.s. Naast deze website en het Accountantcy Event bestaan de
voorlichtingsactiviteiten onder meer uit gastlessen van accountants op
middelbare scholen en voorlichting op studiebeurzen.

Leden die voorlichting geven over het accountantsberoep aan scholieren kunnen
materialen aanvragen door een e-mail te sturen aan
info@eenaccountantzietalles.nl.

Informatie over de beroepsvoorlichting aan studenten op het hbo en de
universiteit is te vinden op accountantworden.nl.

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • eKudos
  • email
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MSN Reporter
  • MySpace
  • NuJIJ
  • Ping.fm
  • Reddit
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Twitter
  • Add to favorites
  • Hyves

Subsidies zzp-ers

Posted by admin | Ondernemen | Thursday 1 March 2012 7:14 am

Maak er gebruik van nu het nog kan!

Tot eind augustus kunnen zzp’ers de subsidies die het Europees Sociaal Fonds (ESF) uitkeert als tegemoetkoming in hun opleidingskosten nog aanvragen. Stichting Opleidings- en Ontwikkelingsfonds voor Zelfstandigen Zonder Personeel (OOZZP), raadt zzp’ers dan ook aan om nu actie te ondernemen.

Subsidies beschikbaar, ook voor al gevolgde opleidingen
Naast opleidingen die de zzp’er nog wil gaan volgen, komen ook de opleidingen die al gevolgd zijn in aanmerking voor de subsidie. Deze opleidingen mogen niet eerder begonnen zijn dan 1 maart 2011. Er is voor de zzp´er geen limiet op het aantal opleidingen of de hoogte van de opleidingskosten waarvoor de subsidie wordt aangevraagd (er is binnen de regeling wel een minimumbedrag voor een opleiding: 250 Euro excl. BTW).

Ontwikkeling zzp’er gunstig voor economie
Met de subsidie van het ESF kan de zzp’er zijn kennis op peil houden en zelfs verbreden of verdiepen. Zo vergroot hij de kans op een succesvol voortbestaan van zijn bedrijf, wat in grote mate bijdraagt aan het herstel van de economie. Het is belangrijk dat de zzp’ers zich blijven ontwikkelen op zowel vakinhoudelijk gebied als typische ondernemerscapaciteiten. Onderzoek door de Sociaal Economische Raad toonde eerder aan dat veel opleidingen voor zelfstandigen niet of beperkt toegankelijk waren. Met het beschikbaar maken van de ESF-subsidies, wordt het voor een veel grotere groep zzp’ers mogelijk om te werken aan de eigen ontwikkeling.

Opleidingssubsidie eenvoudiger toegankelijk voor grotere groep zzp’ers
OOZZP maakt de ESF-subsidies toegankelijk en brengt opleiders en zelfstandigen bij elkaar. Zo neemt het aantal mogelijke opleidingen voor de zelfstandige toe en wordt de markt voor opleiders groter. Op de website www.zzp4growth.nl kan een zzp’er controleren of hij voor subsidie in aanmerking komt, hoe hij deze kan ontvangen en welke opleidingen aanbevolen worden. De subsidies worden toegekend aan zowel zzp’ers als starters die vanuit een betaalde baan als zelfstandige gaan beginnen en in het bezit zijn van maximaal een mbo 4-niveau.

OOZZP; informatiebron voor zzp’ers die subsidies aanvragen
De stichting fungeert als intermediair tussen de organisaties voor zelfstandigen en de opleidingsinstituten. Via haar website biedt ze een platform aan opleiders en kunnen zelfstandigen informatie opzoeken of hulp vragen rondom het aanvraagproces. OOZZP wordt ondersteund door Platform Zelfstandige Ondernemers PZO, FNV Zelfstandigen, Hoofdbedrijfschap Ambachten (HBA), Land- en Tuinbouw Organisatie Nederland LTO en diverse opleiders.

Meer informatie: www.zzp4growth.nl

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • eKudos
  • email
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MSN Reporter
  • MySpace
  • NuJIJ
  • Ping.fm
  • Reddit
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Twitter
  • Add to favorites
  • Hyves
VoucherMag Wordpress Theme
ө` 󥹥` 󥹥` ө` ۥ 󥹥` ꥫ 󥹥` ޥ monster cable إåɥۥ 󥹥` `å ө`ĥ󥹥` 󥹥` 磻쥹 󥹥`ө` 󥹥` `֥